Az Ön böngészője nem támogatott. Kérjük használjon Chrome, Firefox, Edge vagy Safari böngészőt. További részletek

  • ENG
  • |

    4iG

    {{ portfolioStock.last }} Ft

    {{ portfolioStock.change_percent }}

KÖZLEKEDÉSI RENDSZEREK ÜZEMELTETÉSE

A közlekedési létesítmények kiépítése, üzemeltetése és fenntartása törvénnyel szabályozott állami feladat, aminek teljesítését az esetek túlnyomó részében központi és önkormányzati költségvetésből finanszírozzák. A közlekedési támogatások egy részének felhasználásáról, a helyi jelentőségű közúti-, vasúti- és kerékpárutak fejlesztéséről, a közforgalmú személyszállítás módjáról, mennyiségéről és minőségéről, a viteldíj és a bevétel kiegészítés mértékéről az állami mellett regionális, illetve helyi szinten döntenek. A közlekedési hálózatok fejlesztése nagyban múlik a ráfordítások jellegétől, minőségétől.

Üzemeltetendő szolgáltatástartalom definiálása

Felmérés hatókörének meghatározása
- Meglévő és új fejlesztésű rendszerek, folyamatok azonosítása

Felmérés követelményeinek meghatározása
- Dokumentáltság, meglévő üzemeltetési folyamatok, alkalmazott kompetenciák és szolgáltatási szintek, üzleti igények

Részletes felmérés
- Követelmények szerinti dokumentációk, információk és adathalmaz felderítése, azonosítása, rögzítése
- Meglévő folyamatszabályozások, működési folyamatok és erőforrások

Eltérés vizsgálat
- Dokumentációs követelmények és meglévő dokumentáltsági szint (dokumentumok elérhetősége, kezelése, tárolási módja, rendszerezettsége) összehasonlítása
- Gyakorlatban működő folyamatok összehasonlítása a folyamatszabályozásokkal, folyamati standardokkal
- Előírt és mért szolgáltatási szintek összehasonlítása
- Elvárt és meglévő erőforrások, kompetenciák vizsgálata

Kockázatelemzés
- Kockázatok azonosítása, kategorizálása, priorizálása
- Kockázatkezelési terv elkészítése

Cselekvési terv
- Együttműködési és irányítási módszerek rögzítése, felelősök kijelölése
- Szakmai felelősök kijelölése az új és a meglévő üzemeltetési szervezeteken belül
- A felmérési eredmények és kockázattervezés alapján részletes feladat-, erőforrás- és ütemterv meghatározása

Szolgáltatásátvétel
- Cselekvési terv koordinált és ütemezett végrehajtása, eredmények követése, eszkalációk megfelelő kezelése

Üzemeltetési szolgáltatás
- Társaságunk jelentős saját erőforrással rendelkezik az üzemeltetés területén, de a minőségbiztosításunk és ügyfél menedzsmentük által felügyelt módon partneri erőforrásokat is bevonunk a szolgáltatásba.
- Társaságunk szolgáltató üzletága ISO20000-es tanúsítással rendelkezik, de az üzemeltetés általunk alkalmazott módszertana képes alkalmazkodni az egyéb nemzetközi ajánlások vagy sztenderdek implementálásához is.
- ITSM rendszerünk főként az ITIL ajánlásokat követi lefedve az ITILv4 szint minden tényezőjét.

Ennek megfelelően a szolgáltatásban alkalmazzuk a négydimenziós modellt:

- Szervezet és emberi erőforrások
- Információ és technológiák
- Partnerek és szállítók
- Értékek közvetítése és folyamatok

Az alapvető szolgáltatási elemek az alábbiak:

Felhasználói szinten

- kérések kiszolgálása
- incidens menedzsment
- esemény menedzsment
- hozzáférés management
- probléma management (eredendő hibaok keresés)
- változtatás menedzsment

Szolgáltatás irányítási szinten

- szolgáltatás katalógus biztosítása
- kapacitás menedzsment
- rendelkezésreállás menedzsment
- szolgáltatás folytonosság
- információ biztonság
- beszállítók/alvállalkozók kezelése

Vezetői szinten

- szolgáltatási stratégia menedzsment
- gazdálkodás
- lehetőség menedzsment
- szolgáltatás portfólió.