Középvállalati üzemeltetés
A megbízható, kiszámítható IT üzemeltetés nem a nagyvállalatok privilégiuma
Bízza a 4iG-ra kritikus IT rendszerei és alkalmazásai üzemeltetését, hogy a kulcs digitális fejlődésére koncentrálhasson.
A középvállalatok IT csapatainak jelentősen megnövekedett üzleti nyomás alatt kell dolgozniuk. Amennyiben az erőforrások nagy részét jellemzően az informatikai rendszerek és infrastruktúra üzemben tartása köti le, akkor az üzleti igényekre reagáló fejlesztések, újdonságok bevezetése háttérbe szorulhat, jelentősen le is lassulhat, ez versenyhátrányt okoz. Külső üzemeltetési szolgáltatás bevezetésének számos oka lehet. A célok között szerepelhet az üzleti folyamatok támogatása, a külső kockázatok kezelése és a méretből fakadó adottságok áthidalása.
A 4iG A TELJES IT ÉLETCIKLUSHOZ BIZTOSÍT MEGOLDÁST ÉS TEREMT ÉRTÉKET
Fontosnak tartjuk, hogy az IT rendszerek üzemeltetése túlmutat a ránk bízott rendszerek „életben tartásán”. Célunk, hogy tevékenységünk teljes mértékben illeszkedjen megbízónk akár dinamikusan változó üzleti igényeihez.
MIBEN MÁS A 4iG SZEMLÉLETE?
- Proaktivitás - A hibák megelőzésére törekszünk, nem csak utólagos kezelésre.
- Tapasztalat - Nagyvállalati ügyfélkörben szerzett tudásunkat is felhasználjuk, adaptáljuk.
- Hatékonyság - Folyamatok és manuális munka kiváltása automatizációval.
- Megbízhatóság - Kiszámítható, garantált szolgáltatási színvonal, ISO 20000-1 minősítés.
- Átláthatóság - Vállalati és szolgáltatási szinten egyaránt.
- Biztonság - Dedikált kiberbiztonsági specialista csapat.
HOGYAN SEGÍT A 4iG ÁTHIDALNI A KIHÍVÁSOKAT?
Menedzsment támogatás az operatív rétegen felül
- részletes beszámolók, jelentések, közös kiértékelés
- virtuális CIO szolgáltatás / CIO stratégiai támogatás
Megfelelő reakcióidő, proaktív szolgáltatás
- komolyabb incidensek megelőzhetők a 4iG felügyeleti megoldásaival
Szakértők több területen
- munkaállomás, perifériák (hardver, OS, standard irodai és egyedi alkalmazások)
- kiszolgáló oldali rendszerek (Windows Server és Linux kiszolgálók)
- adatbázis rendszerek
- üzleti alkalmazások (ERP, CRM, egyéb üzleti alkalmazások)
- hálózati rendszerek (belső hálózatok, távoli elérés)
- biztonsági rendszerek (végponti, központi vírusvédelem, tűzfalak)
- felhős infrastruktúra és alkalmazások (multi/hibrid felhő)
- Microsoft/Office 365 üzemeltetés
TECHNOLÓGIA MENEDZSMENT
- naprakész pontos eszköz leltár
- kapacitás tervezés és gyors igényváltozások áthidalása
- több rendszert érintő összetett problémák kezelése
- tervezett és tervezetlen leállások minimalizálása
- elavult rendszerek, lejárt támogatás
- biztonsági incidensek kezelése
SZABÁLYOZOTT MŰKÖDÉS, MEGFELELŐ OPERATÍV ÁTLÁTHATÓSÁG
- ügyeleti rendszer (szervezés, erőforrások, riasztások, műszaki háttér)
- szerteágazó felhőhasználat kontroll nélkül (ún. shadow IT)
- költségek nyomon követése (technológia, tervezhetőség, kockázat)
- a szükséges incidens és folyamatszabályozás és dokumentáció
ERŐFORRÁS MENEDZSMENT
- a megfizethető, tapasztalt szakemberek toborzási nehézségeire
- a dedikált IT személyzet fenntartása költségességére
- a szükséges specialistákra (pl. IT biztonság, különleges alkalmazások üzemeltetése)
- a külső szolgáltatók, beszállítók központosított kezelésére
TIPIKUS ALKALMAZOTT ÉS TÁMOGATOTT TECHNOLÓGIÁK A KÖZÉPVÁLLALATI IT ÜZEMELTETÉS SZOLGÁLTATÁSBAN
TECHNOLÓGIA, PLATFORM | ALKALMAZÁSI TERÜLETEK | |
Service Desk | ServiceNOW | Bejelentések, incidensek kezelése Riasztások és értesítések Havi tevékenység jelentések |
távmenedzsment és kliensoldali központi felügyelet | Microsoft SCCM Microsoft InTune | felhasználói eszközök távfelügyelete, tömeges konfiguráláseszköz- és szoftver nyilvántartás |
Központi felügyelet (hálózat, szerver) | Zabbix Naigos | Open source megoldások, amelyek a legnagyobb vállalatoknál is bizonyítottak |
Felhő környezet | Microsoft Azure Office 365 Amazon AWS | Virtuális szerverek Alkalmazás hosting Földi rendszerekkel integrált (hibrid) vagy több felhőszolgáltatás összekötése (multicloud) |
IT Biztonság | WatchGuard Fortinet TrendMicro Symantec Splunk Vectra | Tűzfal, mint szolgáltatás IDS/IPS, Spam szűrés Komplex email védelmi megoldás Végpontvédelmi megoldás DLP - adatszivárgás elleni védelem Hálózati forgalom elemzés, behatolás detektálás Logelemzés, incidenskezelés |
Hardver szerviz | Dell, Lenovo, HP, Kingston, Lexmark | Notebookok, szerverek, nyomtatók, periféria eszközök cégcsoporton belüli márkaszervize |
SZOLGÁLTATÁSI CSOMAGOK
BRONZ | EZÜST | ARANY | |
rendelkezésre állás | 5x8 órás | 5x12 órás | 7x24 órás |
reakcióidő | NBD | 4 óra | 2 óra |
helyszíni kiszállás db / hó | 2 | 4 | 8 |
ALAP SZOLGÁLTATÁSOK
HelpDesk |
- bejelentések fogadása
telefonon, e-mailben vagy a 4iG hibajegykezelő rendszerén keresztül
- incidensek, szolgáltatási igények regisztrálása, priorizálása, kategorizálása, nyomon követése |
Proaktív távfelügyelet |
- hardver elemek,
alkalmazások, adatbázisok, e-mail és webes szolgáltatások (pl. e-commerce
tranzakciók), valamint földi és felhős rendszerek működésének felügyelete
- riasztások és incidensek megelőző kezelése proaktív beavatkozással |
Havi kimutatások, elemzések | Havi szolgáltatási kimutatás az elvégzett szolgáltatási tevékenységekről, akár közvetlen hozzáféréssel a 4iG hibajegykezelő rendszeréhez a választott szolgáltatáscsomag függvényében |
TOVÁBBI VÁLASZTHATÓ ÜZEMELTETÉSI SZAKTERÜLETEK
- felhasználói munkakörnyezet üzemeltetés (PC, notebook, mobil, perifériák)
- kiszolgáló oldali rendszerek üzemeltetése (szerverek)
- hálózat üzemeltetés (helyi hálózat, tűzfalak, VPN)
- felhős infrastruktúra és alkalmazások üzemeltetése
- üzleti alkalmazások, weboldalak, webshopok és kapcsolódó háttérrendszereik üzemeltetése
- hardver, szoftver eszköz életciklus management
- moduláris virtuális CIO szolgáltatás
- hardver szerviz
SZOLGÁLTATÁSI ÉS MEGOLDÁSI TERÜLETEINK
MENEDZSELT TŰZFAL, UTM ÉS VPN SZOLGÁLTATÁS
Határvédelem: menedzselt tűzfal, UTM és VPN szolgáltatás.
SOC MINT SZOLGÁLTATÁS
Aktív megelőzés és utólagos beavatkozás: a tanácsadástól a fejlesztői, alkalmazásbeli kódbiztonságig.
HAVIDÍJAS PC FLOTTAMENEDZSMENT
Device as a Service (DaaS) havidíjas szolgáltatás klienseszközökre.
CLOUD BACKUP SOLUTION
Szolgáltató-független adatmentés havidíjas menedzselt szolgáltatás.
HAVIDÍJAS BCP-DR
Üzletmenet-folytonosság és katasztrófa helyreállítás havidíjas menedzselt szolgáltatás.