KÖZIGAZGATÁS
Digitalizáció a közigazgatásban
A közigazgatás digitalizációjának állampolgárokra és vállalkozásokra gyakorolt hatása, hogy egyre több ügyintézési folyamat válik elektronikusan is, interneten keresztül elérhetővé.
A digitalizáció a gazdaság és társadalom működésének minden területén megjelent, a 21. században már átfogja a teljes nemzetgazdaságot. A digitalizáció hatékonyabbá teszi az olyan üzleti szegmenseket, mint például az ipari termelés vagy a mezőgazdaság, hiszen növeli többek között a munkatermelékenységet, a rugalmasságot, tervezhetőséget és a biztonságot, de ennek hatására az állami, közigazgatási feladatok, szolgáltatások működését is jelentősen megkönnyíti.
A közigazgatás digitalizációjának állampolgárokra és vállalkozásokra gyakorolt hatása, hogy egyre több ügyintézési folyamat válik elektronikusan is, interneten keresztül elérhetővé. Emellett – szigorú adatvédelmi szabályozás szerint – az állam és intézményei által tárolt adatbázisok szükséges adatai a társadalom által digitálisan hozzáférhetővé, így hasznosíthatóvá válnak.
A társadalomnak akkor lehetnek igazán hasznosak az új elektronikus közigazgatási szolgáltatások, ha az állam a saját folyamatait is megfelelően digitalizálja. Ez a modernizáció kiterjed az állami munkafolyamatok során elérhető informatikai rétegek széles spektrumára, a hálózati elérések, a géptermi futtatókörnyezetek és a megfelelő back office alkalmazások fejlesztésére, a különböző területek rendszereinek integrációjára és gyakran a folyamatok újragondolására is.
A digitalizáció hatékonyságának egyik alapja természetesen az emberi erőforrások képzése. A digitális eszközök és alkalmazások felhasználására épülő oktatás ma már nélkülözhetetlen feltétele a korunkban szükséges kompetenciák megszerzésének. Ennek kulcsa a közoktatási és szakképzési iskolák modern eszközökkel történő ellátása, és a digitális ismeretek oktatásának erősítése és a tananyagok digitális elérhetőségének biztosítása.
A digitális átállás természetesen az egészségügyi ellátások hatékonyságának növelésében is jelentős szerepet játszik. Fontos előrelépés volt a közelmúltban Magyarországon az e-egészségügyi rendszer központosítása az állampolgárok egészségi állapottával és kezeléseivel kapcsolatos információk egy helyen történő, elektronikus elérhetőségének megteremtése. Emellett kiemelt fókusszal zajlik az egészségügyi intézmények hálózati és hardver kapacitásának fejlesztése.
Közigazgatásnak szánt iparági megoldásaink:
- pályázatkezelési rendszer (DOTO alapon)
- iratkezelés Contentum alapon.
MIÉRT A 4iG?
A 4iG az elmúlt években több, az állami és közigazgatási digitalizáció körébe tartozó jelentős fejlesztési projektet valósított meg sikerrel. Ezek a projektek egyaránt kiterjednek - a fent említett területek mindegyikén - az állami hálózatok, hardver kapacitások és futtató környezetek, illetve az állampolgárok számára és az állami kiszolgáló rendszer (back office) számára fejlesztett alkalmazásokra.