ÜZLETI INTELLIGENCIA (BI)
Egy adott vállalkozás tulajdonosi-, menedzsment-, valamint üzleti érdekek kombinációjaként dönthet a BI rendszer bevezetése, továbbfejlesztése mellett. A megvalósítandó BI rendszerrel kapcsolatban általában az alábbi üzleti célkitűzéseket fogalmazza meg:
- a jelenleg használt rendszerrel szemben javítsa a tulajdonosok és a menedzsment információval való ellátottságát a vállalat működéséről,
- minden vezetői szinten biztosítsa az irányításhoz szükséges információk rendelkezésre állását, gyorsítsa a döntésekhez szükséges adatok előállítását,
- jelentősen csökkentse a riportok előállításának időszükségletét a kialakított pénzügyi-, kontrolling- és vállalkozási tevékenységre testreszabott riportrendszer alkalmazásával,
- adatvezérelten támogassa az üzleti döntések meghozatalát,
- támogassa az elemzési és előrejelzési képességek erősítését.
Mindezeket a célkitűzéseket úgy lehet
elérni, ha az üzleti felhasználók, felső vezetők grafikusan támogatott
jelentéseket kapnak, adatvizualizációval, dashboard-dal támogatjuk őket
munkájuk során.
A vezetők naprakész, gyors, több dimenziójú
aggregált kimutatásokban érdekeltek, ahol:
- a kritikus pontok könnyen észrevehetők,
- azok mentén az elemzések elvégezhetők,
- az okok feltárhatók és
- a beavatkozások megtehetők.
Mindez azonban nem tud hatékonyan működni az adatok megértésre
és a rendszer használatára vonatkozó igény, szervezeten belüli elkötelezettség
nélkül, függetlenül attól, hogy egy robosztus jelentéskészítési eszközt
vezetünk be, vagy önkiszolgáló BI alkalmazás biztosítja a jelentéseket.
Fontos megemlíteni, hogy a BI eszközök is általában
adattárház
megoldásokra
támaszkodnak, mert
ahhoz, hogy a fenti célok teljesülni tudjanak, szükséges, hogy minden releváns
adatkör bekerüljön a rendszerbe, konzisztens módon. Ehhez leghatékonyabb
megoldás egy adattárház
létrehozása, a vállalati
adatvagyon adattárba rendezése, amely az integrációt megteremti és biztosítja a
gyors adatelérést.