SAJTÓKÖZLEMÉNY
Automatizálja hálózatfelügyeleti rendszereit a 4iG Csoport
Az Elisa Polystar nemzetközi szoftvercéggel működik együtt a hálózatfelügyelet automatizálása kapcsán a 4iG Csoport. A két vállalat automatizált hálózatüzemeltetési- és felügyeleti rendszer bevezetéséről írt alá együttműködési szerződést. Az együttműködés első fázisában az innovatív megoldást elsőként a Vodafone Magyarországnál vezetik be.

A 4iG Csoport a hazai piacon elsőként vezeti be az Elisa Polystar Zero-Touch NOC termékén alapuló megoldását a hálózatfelügyeleti
folyamatok automatizálására. A megoldás célja a hálózatüzemeltetés magasabb szintű biztosítása, ezáltal pedig az ügyfélélmény
javítása. A 4iG Csoporttal kötött szerződés értelmében az Elisa Polystar a magyar leányvállalatok közül elsőként a Vodafone
Magyarországnál vezeti be az iparágban csúcsminőséget képviselő adatoperációs Zero-Touch NOC megoldásait. A finn cég innovatív
megoldásai lehetővé teszik a szolgáltató számára, hogy olyan nyílt architektúrát építsen ki, amely több hálózati forrásból
nyeri az adatokat, lehetővé téve azok integrált kezelését.
A beérkező adatokat a megoldás hiba jellegű esemény után kutatva folyamatosan monitorozza, így emberi beavatkozás nélkül képes
a felmerülő problémák előrejelzésére, a kialakult hibák felderítésére és adott esetben azok megoldására is, ezzel lehetővé
téve az üzemeltetők számára a hibakezelési folyamataik automatizálását. A megoldás képes automatikusan hibajegyet generálni
az önállóan felismert problémákra, amelyek így azonnal a megfelelő kezelőcsapathoz kerülnek, akik meg kezdhetik a hiba elhárítását.
Az Elisa saját finnországi hálózatában alkalmazott zártkörű virtuális hálózatfelügyeleti megoldás a riasztások 100%-át képes
kezelni, ami a hálózatiincidensek 71%-os csökkenését és 79%-kal gyorsabb kezelését eredményezi.
„Az Elisa Polystarral való együttműködés fontos mérföldkő a 4iG Csoport és a Vodafone Magyarország életében egyaránt, mivel
a jövő az olyan automatizált hálózatoké, amelyek gyorsaságot és megbízhatóságot kínálnak ügyfeleinknek. "
– mondta el Fekete Péter, a 4iG Csoport vezérigazgatója.
"A telekommunikációs iparág dinamikusan változik, mi pedig szeretnénk ennek a változó környezetnek az élvonalában elhelyezkedni,
hogy az ügyfeleink számára a lehető legmagasabb minőségű szolgáltatást nyújthassuk.”
„Az Elisa Polystar elkötelezett amellett, hogy olyan felhő alapú megoldások sorát kínálja, amelyek a mesterséges intelligencia,
a gépi tanulás és az egyedi adatkezelési eszközökkel a teljesen önműködő hálózatokhoz járulnak hozzá. "
a Anssi Okkonen, az Elisa Polystar vezérigazgatója.
"A távközlés területén meglévő tapasztalataink, automatizálási területen szerzett tudásunk és a komplexitás kezelésének képessége
miatt élen járunk a hálózatfelügyelet területén. Nagy öröm számunkra, hogy a 4iG Csoporttal együttműködve biztosíthatjuk ezeket
a megoldásokat."
A 4iG Csoport és az Elisa Polystar képviselői a Barcelonában megrendezett Mobile World Congress konferencián egyeztettek a
jövőbeli vízióról: a hálózatfelügyelet következő mérföldkövét a mesterséges intelligencia jelenti, mely a gépi tanulás segítségével
képes lesz önállóan azonosítani és megoldani a keletkező hibákat, elérhetővé téve egy magasabb szintű működési modellt a cégek
számára.
Budapest, 2024. február 27.
Háttérinformáció:
Elisa Polystar
Az Elisa Csoport részét képező Elisa Polystar felhő- és mesterséges intelligencia-alapú adatkezelési, elemzési és automatizálási
megoldások globális innovatív szolgáltatója a telekommunikációs szolgáltatók körében. Termékeink a digitális átalakulást támogatják,
és segítenek mind a működési költségek, mind pedig a tőkekiadások csökkentésében, mindezt az ügyfélélmény javításával egyidejűleg.
A többszáz telekommunikációs szolgáltató körében sikeresnek bizonyult termékskálánk a mesterséges intelligencia-vezérelt analitikát
ötvözi az automatizálással. Kiaknázza a zárt hurkú hálózatüzemeltetés és -optimalizálás, valamint a RAN és a szállítási terület
automatizálásában rejlő előnyöket, önvezető hálózatokat biztosítva. Megoldásaink bármilyen hálózattal és szolgáltatással –
beleértve az IoT-t és az 5G hálózati szeletelést is – kompatibilisek.
Finnország legnagyobb kommunikációs szolgáltatójának leányvállalataként az Elisa Polystar megoldásait élő hálózatban fejlesztjük,
az üzemeltetők egyedi igényeit szem előtt tartva: fejlesztést üzemeltetőtől üzemeltető számára.
Az Elisa Polystar az ISO 9001:2015 és az ISO 27001:2013 szabványok szerint, tanúsító szervezet által akkreditált vállalat.
www.elisapolystar.com
4iG Csoport
A budapesti székhelyű, magyar többségi tulajdonú 4iG Nyrt. Magyarország és a nyugat-balkáni régió vezető távközlési és IT-csoportja, a tudásalapú, digitális gazdaság egyik vezető vállalata. A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat friss és innovatív szemlélete, valamint Magyarország vezető IT rendszerintegrátoraként betöltött pozíciója a csoportot a régió digitális átalakulásának vezető üzleti szolgáltatójává teszi. A 4iG dinamikus terjeszkedési stratégiája a magyarországi és a nyugat-balkáni távközlési piac meghatározó szereplőjévé emelte. A csoport folyamatosan bővíti szolgáltatásait, szakértelmét és portfólióját, hogy megfeleljen a távközlési és IT-piacok változásainak és igényeinek. A 4iG Csoport több, mint 8.000 főt foglalkoztat. www.4iG.hu
További információ:
4iG Nyrt.
Elkán Péter
Csoport vállalati kapcsolatok és kommunikációs
igazgató
sajto (@) 4ig.hu