Sajtóközlemény
Önkéntes árcsökkentésről döntöttek a 4iG Csoport távközlési vállalatai
-
A Nemzetgazdasági Minisztérium felhívására a 4iG Csoport távközlési vállalatai önkéntes díjcsökkentést hajtanak végre az inflációkövető
díjkorrekcióval érintett lakossági tarifák esetében. A One Magyarország emellett új, kedvező árú ajánlatokat is bevezet lakossági
ügyfelei számára.
-
Az intézkedések értelmében:
1) A One márkanévhez tartozó vállalatok (One Magyarország Zrt., DIGI, AH Média) 2026. július 1-ig eltekintenek a lakosság számára nyújtott helyhez kötött internet, és televízió-, valamint mobil előfizetések esetében tervezett, 2024-re vonatkozó 3,5 százalékos inflációkövető díjkorrekció bevezetésétől.
2) A társaságok vállalják továbbá, hogy 2026. július 1-ig nem érvényesítik az idei évi infláció alapján a jövő évben esedékes inflációkövető díjkorrekciót sem ezen tarifákon.
3) A One Magyarország ezen felül vállalja, hogy új, mérsékelt árú lakossági ajánlatokat vezet be a piacra.
A 4iG Csoport távközlési vállalatai – One Magyarország, a DIGI és az AH Média – a Nemzetgazdasági Minisztérium felszólítására
olyan önkéntes díjkönnyítési intézkedéseket hoztak, amelyek a változó gazdasági környezetben is támogatják a lakosságot a
megfizethető távközlési szolgáltatásokhoz való hozzáférésben.
A 4iG Csoport ma bejelentett intézkedései értelmében a One márkanév alatt működő távközlési vállalatok lakossági ügyfeleiknél
2026 július 1-ig eltekintenek az idén május 1-jétől tervezett, 2024-es évi inflációkövető díjkorrekció alkalmazásától, továbbá
az idei évi hivatalos inflációs hatásokat is csak 2026. júliustól érvényesítik lakossági tarifáikban. Ennek megfelelően a
szolgáltató lakossági ügyfelei 2026 nyaráig a helyhez kötött internet, vezetékes-, földfelszíni-, és a műholdas televízió,
továbbá a mobilszolgáltatások többségét a 2024-ben bevezetett árakon vehetik igénybe.
A One Magyarország a Nemzetgazdasági Minisztériumot az önkéntes árcsökkentés módszeréről és mértékéről tájékoztatta, amely
tájékoztatást a Minisztérium tudomásul vett.
2025. április 9..
Háttér-információk:
A Vodafone Magyarország 2024-es díjkorrekciós intézkedései
2024-ben a Vodafone az előző évi fogyasztóiár-index – a díjkorrekció tárgyévét megelőző naptári év augusztus 31. napja és
az azt megelőző naptári év szeptember 1. napja közti időszak átlaga (a Vodafone üzleti éve) – alapján számított, 22,01 százalékos
díjkorrekció helyett kedvezményes, 15,4 százalékos díjkorrekciót alkalmazott a lakossági és kisvállalati ügyfelek havi előfizetési
díjában. A vállalat továbbá a díjkorrekcióval megegyező mértékben növelte a lakossági és a kisvállalati szegmensben az előfizetők
által igénybe vehető egyes kedvezmények mértékét is, valamint a díjkorrekciót a megszokottól eltérve, nem év elején, hanem
2024. márciusától érvényesítette.
Ebben az évben a Vodafone jelentette be a hazai távközlési vállalatok közül leghamarabb az alkalmazandó díjkorrekció mértékét.
A bejelentés többeket meglepett, hiszen az eszközölt díjkorrekció jelentős mértékben eltért az infláció mértékétől, így elindult
a díjkorrekciós verseny a vállalat és versenytársai között.
A DIGI 2024-es díjkorrekciós intézkedései
A DIGI 2024-ben szintén a 2023-as infláció mértékétől, a naptári év alapján számított 17,6 százaléktól kisebb mértékben, 14,9
százalékkal korrigálta árait. Ezzel az intézkedéssel a vállalat érvényesítette a legkisebb mértékű díjkorrekciót a hazai távközlési
vállalatok közül. A DIGI - a Vodafone-hoz hasonlóan - nemcsak az előfizetési díjakat, hanem az ügyfelek által elérhető havidíj
kedvezményeket is emelte a díjkorrekció mértékével megegyező arányban, 14,9 százalékkal. A DIGI is késleltetett díjkorrekciót
alkalmazott, melynek eredményeképp az új tarifák csak 2024. májusától léptek érvénybe.
One Magyarország: egységes díjkorrekció a lakossági és kisvállalati szolgáltatásoknál
A társaságok, immár One márkanév alatt működve 2025-ben is igyekeztek ügyfeleik érdekeit szem előtt tartva döntést hozni a
díjkorrekció mértékét illetően. Februárban a One Magyarország bejelentette, hogy a One márka alatt működő lakossági és kisvállalati
szolgáltatások területén a 2025. évre vonatkozóan egységesíti az inflációkövető díjkorrekció mértékét. Ennek köszönhetően
a One Magyarország, a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft., valamint az AH Média Kereskedelmi Zrt. mindigTV PRÉMIUM csomag
előfizetői számára a KSH által közölt inflációs értéknél alacsonyabb mértékben, 3,5 százalékkal tervezte korrigálni a havi
előfizetési díjakat a szolgáltató. Továbbá jelentős könnyebbség az ügyfelek számára, hogy a díjkorrekció idén is késleltetve,
2025. május 1-jétől lépett volna életbe.
Kapcsolat:
Elkán Péter
Csoport vállalati kapcsolatok
és kommunikációs igazgató
4iG Nyrt.
sajto@4ig.hu